zondag 4 mei 2014

De hele GR5 aflopen (van Hoek van Holland naar Nice) vraagt zo'n 3 à 4 maand. Ik heb maar 1 maand en ben vooral geïnteresseerd in het meest pittige gedeelte : in de Franse Alpen. De GR5 is de oudste langeafstandsroute van Europa en heeft veel variantes. Ik start op 19 mei in Menton, waar de Alpen de Middellandse Zee induiken. Met niets anders dan een rugzak van 10 kg. En het zou mooi zijn als we een maand verder aan de voet van de Mont Blanc staan.


Puristen zullen zeggen dat dit de foute richting is. Klopt, maar het is wel de dooi achterna.


Voor mij wordt het ook een reis door herinneringen. In dit stukje Franse Alpen leerde ik de bergen in al hun facetten kennen. Als kleuter in het Mont Blanc gebied, met mijn ouders overal in de Franse Alpen, mijn eerste trektocht met tenten op de GR54, mijn eerste via ferrata en eerste stage alpinisme in de Ecrins, mijn eerste klim- en stapvakanties met het gezin of met vrienden, ...

Het doel van deze trekking : geen grootse prestaties of ontdekkingen dus.
Gewoon stappen, genieten en tijd maken voor mezelf, waar ik vandaan kom en waar ik naartoe wil. Heden, verleden en toekomst laten samenvallen. Openstaan voor wie en wat er onderweg ontmoet wordt.
Gemakkelijk zal het niet worden. Er ligt nog heel veel sneeuw, veel meer dan gewoonlijk op dit moment. Veel hutten zijn gesloten. Een beetje Italiaanse slag...
We zien wel !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten