woensdag 18 juni 2014

En toch een bivak?

Ik was vertrokken met de idee om in de mij zeer vertrouwde Franse Alpen tegelijk nieuwe dingen te ontdekken en mooie herinneringen te herbeleven.
Dat is heel goed gelukt. Water- en sneeuwpret, wandelen en klimmen, familievakanties, trektochten en alpinisme... Alles is teruggekomen.

Er was er eentje die ik niet in gedachten had toen ik vertrok en de eerste log van deze blog poste. Een onvoorbereid bivak in de bergen. Dat, precies 25 jaar geleden, was nochtans een ingrijpende en sterke ervaring. Op het einde van het wandelavontuur zit ik (door de treinstaking in Frankrijk) vast in Genève. Ik kan mee op een vroege TGV. De enige betaalbare plek in de stationsbuurt is de jeugdherberg en die zit compleet vol. En ja ik weet dat er ook taxi's zijn 's morgens vroeg en betaalbare b&b's 10 a 15 km weg van het centrum, maar een soort bivak op een bank in de hall van de jeugdherberg leek me het meest juiste ding.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten